F
iltry cząstek stałych czasami sprawiają spore problemy. Problem pojawia się szczególnie w autach z większym przebiegiem, w których ilość zanieczyszczeń zgromadzona w filtrze nie pozwala na jego poprawną pracę. W takim przypadku, gdy auto zaczyna tracić moc z powodu problemów z DPF lub FAP proponujemy Państwu diagnostykę tego elementu oraz ewentualną naprawę.
Przykładowe objawy związane z uszkodzonym filtrem cząstek stałych
- Dolewanie się ropy do oleju silnikowego – rosnący stan na bagnecie
- Mniejsza moc silnika
- Brak mocy silnika – tryb serwisowy
- Zapalona kontrolka kontrolka na desce – np. check engine, świece żarowe, filtr cząstek stałych
- Cykliczne dymienie na jasny kolor wydobywające się z układu wydechowego
- Objawem całkowitego zapchania filtra jest gaśnięcie silnika
Częste błędy w komputerze silnika związane z DPF lub FAP
- P2002, P2003
- P242F
- P245F
- P244A
- P452A
- P4166
- P480A, P481A, P482A, P483A, P484A, P485A, P486A
- P1428
- P1498, P1499
Proces diagnostyki filtra DPF i FAP
- Programem diagnostycznym najpierw odczytujemy błędy zapisane w sterowniku silnika.
- Następnie sprawdzamy stopień zapełnienia filtra, ilość nagromadzonej sadzy, częstotliwość wypalania itp.
- Po wykonanej diagnostyce przedstawiamy możliwości, które pozwolą rozwiązać problem z filtrem.
Możliwe rozwiązania problemu z filtrem cząstek stałych
- Wypalanie dynamiczne – filtr cząstek stałych wypalany jest w sposób naturalny podczas jazdy na hamowni podwoziowej.
- Jeśli komputer nie pozwoli na wypalenie się DPF lub FAP podczas jazdy to kolejną metodą jest wypalanie statyczne – programem diagnostycznym uruchamiamy serwisową procedurę wypalania.
- Jeśli jednak filtr jest tak zapchany, że procedury serwisowego wypalanie też nie będzie można przeprowadzić to pozostają dwa wyjścia:
– zakup drugiego filtra lub
– jego TRWAŁE USUNIĘCIE.
Do każdego przypadku podchodzimy indywidualnie. Serdecznie zapraszamy!