Opis realizacji
Przedstawione Volvo S60 wyposażone było w jednostkę 2.4 diesel w najsłabszej wersji mocowej 126 KM. Auto było w idealnym stanie z bardzo małym przebiegiem i w dodatku kupione w Polsce.
Właściciel zdecydował się na usunięcie filtra, ponieważ Volvo będzie jeździło w bardzo długie trasy i ewentualne zapchanie się DPF byłoby bardzo dużym problemem. Dodatkowo auto miało zostać poddane modyfikacji mocy w celu niższego zużycia paliwa.
Najpierw sprawdziliśmy auto na hamowni, a następnie mechanicznie usunęliśmy wkład filtra. Aby nie było problemów z nadmiernym kopceniem i przede wszystkim przeglądami okresowym katalizator zostawiliśmy w aucie.
Aby nie uruchamiała się procedura wypalania i z tego tytułu nie dolewała się ropa do oleju silnikowego wyłączyliśmy obsługę filtra DPF w sterowniku silnika.
Na końcu zajęliśmy się strojeniem. Dzięki dużemu zapasowi mocy w tych jednostkach bezpiecznie uzyskaliśmy 194 KM i 379 Nm.