Opis realizacji

Skoda Superb z silnikiem 3,6 FSI dysponuje silnikiem o nominalnej mocy 260 KM. Ten sam silnik np w Passacie dysponuje mocą 300 KM. Wystarczy przeprogramować odpowiednio sterownik aby uzyskać dodatkową „ukrytą” przez producenta moc.

Podczas strojenia Superba na naszej hamowni uzyskaliśmy poza wysoką mocą i momentem obrotowym również bardzo korzystny przebieg tych wartości w całym zakresie obrotów silnika. Na uwagę zasługuje fakt że dotychczasowy seryjny moment obrotowy po naszej modyfikacji jest uzyskiwany przy znacznie niższych obrotach co potęguje wrażenie startu z użyciem procedury startowej. Jeszcze większa różnica w przebiegu momentu obrotowego oraz mocy jest powyżej 5 tysięcy obrotów. Jak widać na wykresie z hamowni od 5 tyś obrotów moment obrotowy seryjny zaczyna spadać . Po modyfikacji w tym przedziale obrotów krzywa momentu utrzymuje się płasko znacznie dłużej dodatkowo przestawiony przez nas limiter obrotów sprawia że auto jest w górnym zakresie obrotów zdecydowanie mocniejsze. Zakres przesunięcia limitera obrotów jest inny dla każdego z biegów. Na wyższym biegu pod większym obciążeniem odcinka przesunięta została do 7 tyś obrotów.

Jednocześnie dla uzyskania jeszcze lepszych przyśpieszeń modyfikacji elektronicznej poddana została automatyczna skrzynia biegów DSG. W tym nowym modelu Skody Superb zastosowano najnowszy sterownik silnika z procesorem Tricore którego przeprogramowanie wymagało od nas „obejścia” fabrycznego zabezpieczenia „Tuning Protection” i programowania bezpośrednio na sterowniku auta. Nie łatwiej było tu z przeprogramowaniem skrzyni DSG którą trzeba było „odczytać” bezpośrednio z jej złącza (widoczne podłączenie na zdjęciach) gdyż nie był dostępny nigdzie jej oryginalny program. Za to efekt pracy skrzyni biegów po jej elektronicznej modyfikacji rekompensuje nakład pracy który na to poświęciliśmy :) Auto zdecydowanie lepiej zmienia biegi a procedurę startową ustawiliśmy z 4 tyś obrotów, a nie jak seryjnie z 3 tyś. Efekt katapulty gwarantowany:)


Przed modyfikacją: 263 KM / 350 Nm
Po modyfikacji: 305 KM / 380 Nm

Udostępnij