Opis realizacji
Altea wyposażona w silnik 2.0 TDI o nominalnej mocy 170 KM nie spełniał oczekiwań właściciela pod kątem dynamiki jazdy. Być może na to miała wpływ masa samochodu i napęd 4×4 oraz fakt, że wspomniany napęd wymusza większe straty w przekazywaniu mocy.
Jak to w najnowszych modelach aut z grupy VAG sterownik posiadał fabryczne zabezpieczenie anty tuningowe, które jednak nie stanowi dla nas przeszkody w programowaniu sterownika samochodowego.
Po wykonaniu kilku wersji programu uzyskaliśmy wynik 221 KM oraz 423 Nm. Charakterystyka przebiegu mocy i momentu, jak widać na załączonym wykresie z hamowni, jest optymalna.
Na uwagę zasługuje wysoki moment obrotowy w całym zakresie obrotów. To sprawia że auto ma mocnego „kopa” w dowolnym zakresie obrotowym. Przy tych wynikach napęd 4×4 jest zbawieniem w przekazaniu tak wysokiego momentu obrotowego na drogę.
Przed modyfikacją: 175 KM / 349 Nm
Po modyfikacji: 221 KM / 423 Nm