Opis realizacji

Nasz stały klient widząc efekty wykonanej przez nas modyfikacji w samochodzie swojego znajomego (BMW X5 3.0 SD) był pod takim wrażeniem przyrostu mocy i momentu obrotowego, że zapragnął mieć podobną modyfikację ale w lżejszym samochodzie. W ciągu tygodnia sprowadził BMW E92 z tym samym silnikiem 3.0 SD o nominalnej mocy 286 KM. Podobnie jak wcześniej konieczne było tu usunięcie filtra cząstek stałych który był „hamulcowym” uzyskania wysokiej mocy i momentu obrotowego.

Przy okazji prac serwisowych przy w/w samochodzie sprawdziliśmy ciśnieniowo szczelność układu dolotowego, turbosprężarkę, przepływomierz i inne podzespoły mające wpływ na uzyskiwane wyniki oraz wykonaliśmy kompletny przegląd okresowy.

Po wykonaniu kilku wersji programu uzyskaliśmy wynik 361 KM oraz 719 Nm. Warto zaznaczyć że pomimo braku filtra cząstek stałych oraz mocnemu programowi auto podczas dynamicznej jazdy nie dymi czarnym dymem z rury wydechowej a moment obrotowy jest rozwijany równomiernie w całym zakresie obrotów. Zgodnie z życzeniem naszego klienta przygotowaliśmy wycenę wykonania na wiosnę sportowego układu wydechowego oraz wydajnego intercoolera wraz z dolotami. Po tych zmianach oraz korekcie programu możliwe jest do uzyskania około 400 KM i do 800 Nm.

W dniu dzisiejszym (2.09.2013) założyliśmy wydajniejszy intercooler, dzięki czemu uzyskaliśmy 360 KM oraz 760 Nm.

Udostępnij