Opis realizacji
Infiniti M30d przyjechało do nas na usunięcie DPF. Pod maską znajdował się silnik 3.0 diesel autorstwa Renault. Mimo, że Infiniti na naszym rynku to ciągle dość egzotyczne auto, nie ma najmniejszego problemu z ich serwisowaniem i z usunięciem filtra cząstek stałych.
Najpierw mechanicznie usunęliśmy wkład filtra. Następnie wykonaliśmy jego atrapę z oryginalnej puszki i całość ponownie zamontowaliśmy w aucie. Dzięki pozostawieniu katalizatora nie będzie po wszystkim nieprzyjemnego zapachu spalin. Poza tym, wszystkie czujniki pozostały podpięte, dlatego nie widać z zewnątrz żadnych śladów modernizacji.
Aby auto normalnie jeździło po usunięciu filtra w sterowniku silnika (w tym modelu jest to Bosch EDC16) wyłączyliśmy procedurę wypalania DPF. Po tak wykonanej usłudze problem z filtrem już nigdy nie wróci.