Opis realizacji
Usunięcie filtra cząstek stałych w najnowszych silnikach koncernu PSA 1.6 HDI (w niektórych katalogach 1.6 e-HDI) o mocy 112 KM to dość skomplikowana operacja. Praca mechaniczna wygląda jak w każdym samochodzie. Najpierw wymontowujemy puszkę z auta, rozcinamy, wyciągamy filtr, składamy wszystko ponownie i montujemy do auta.
Trudność zaczyna się przy wyprogramowaniu obsługi filtra FAP ze sterownika silnika. W tym aucie komputer sterujący jednostką to Siemens SID807, który jest trudny do przeprogramowania. Mało firm chce się tego podjąć, a jak już próbują to auto wchodzi w tryb serwisowy bądź pojawiają się inne problemy. Na szczęście opracowaliśmy już w pełni działające i w 100% pewne rozwiązanie i radzimy sobie z tymi sterownikami bez problemu :) Nie zakładamy żadnych emulatorów czy innych zewnętrznych urządzeń, wszystko odbywa się na poziomie komputera silnika.
Po całej operacji samochód jest w takim stanie, jakby fabrycznie wyjechał bez filtra cząstek stałych. Dodatkowo właściciel zdecydował się na chip tuning, dzięki czemu rodzinny Citroen ma teraz 133 KM i 332 Nm :)