Opis realizacji

W końcu możliwe się stało bezpieczne modyfikowanie nowych sterowników marki Siemens, które do tej pory były skutecznie zabezpieczone fabrycznie przed tą formą elektronicznej ingerencji.

Jak widać na wykresie, samochód uzyskał prawidłowe parametry po pierwszym seryjnym pomiarze na naszej hamowni. Po odblokowaniu zabezpieczenia na sterowniku oraz odczycie oryginału i wykonaniu nowej mapy uzyskaliśmy bardzo wyraźny przyrost mocy oraz momentu obrotowego.

Jak zwykle z uwagi na ochronę układu przeniesienia napędu przenieśliśmy maksymalną różnicę w przyroście momentu obrotowego +70 Nm w wyższy zakres obrotów pomiędzy 2850 a 4250 obrotów. Oczywiście wcześniejszy maksymalny moment obrotowy jest już dostępny znacznie wcześniej przy 1650 obrotach co sprawia, że auto od samego dołu jest wyraźnie dynamiczniejsze, a poczucie narastającego przyśpieszenia trwa do 4600 obrotów.


Przed modyfikacją: 105 KM / 260 Nm
Po modyfikacji: 142 KM / 303 Nm

Udostępnij