Opis realizacji
Laguna w wersji Coupe to świetny przykład, że można zrobić naprawdę ładnie wyglądające auto, które dobrze się prowadzi i w dodatku nie kosztuje fortuny. Ten egzemplarz wyposażony był w bardzo udany silnik 2.0 DCI w najmocniejszym wariancie 180 KM.
Już w serii auto oferuje całkiem niezłe osiągi, jednak właściciel zdecydował się na modyfikację łącznie z usunięciem filtra cząstek stałych i wyłączeniem zaworu EGR.
Najpierw mechanicznie zajęliśmy się filtrem. Wyjęliśmy wkład DPF z puszki i wykonaliśmy z niej atrapę. Następnie zaślepiliśmy EGR i zajęliśmy się elektroniką.
W sterowniku silnika wyłączyliśmy procedurę wypalania filtra cząstek stałych i obsługę zaworu recyrkulacji spalin. Na końcu zajęliśmy się mocą.
Po całej modyfikacji Laguna uzyskała przyjemne 201 KM i 468 Nm :)