Opis realizacji
Kolejna Octavia z silnikiem 1.6 TDI przyjechała do nas na usunięcie filtra cząstek stałych. Właściciel zdecydował się również na chip tuning, dzięki czemu auto po całym zabiegu powinno zużywać mniej paliwa.
Najpierw mechanicznie usunęliśmy wkład filtra. Oryginalna puszkę zamykamy i montujemy ponownie w aucie, dzięki czemu nie jest widoczna żadna różnica między autem z i bez filtra.
Później zajęliśmy się elektroniką. W komputerze sterującym pracą silnika wyłączyliśmy całą procedurę związaną z filtrem cząstek stałych. Oznacza to, że nie będzie włączało się wypalanie i auto nie będzie wchodzi z powodu braku DPF w tryb serwisowy.
Na końcu wjechaliśmy na hamownię i zajęliśmy się strojeniem. Dzięki naszej modyfikacji bezpiecznie uzyskaliśmy 141 KM i 293 Nm.