Opis realizacji
Dostaliśmy zadanie od Klienta – usunąć filtr cząstek stałych DPF i podnieść moc w Megane 2.0 DCI 175 KM. W tym aucie dostęp do filtra jest dość łatwy, dlatego cała modyfikacja przebiegła szybko i sprawnie.
Najpierw jednak zrobiliśmy test na hamowni – ma to na celu sprawdzenie, czy samochód jest sprawny. Pomiar pokazał 170 KM i 374 Nm.
Następnie wyjęliśmy filtr z auta, a kolejnym etapem było rozcięcie go i wyjęcie zużytego wkładu. W trakcie prac mechaników jednocześnie przeprogramowaliśmy sterownik, tak by wyłączyć funkcję wypalania filtra cząstek stałych i przy okazji podnieść moc w aucie. Po opróżnieniu puszki wyciszyliśmy ją. Po ponownym zamontowaniu w aucie, Renault znowu trafiło na hamownię. Nasza praca przyniosła efekt w postaci +36 KM i +77 Nm.
Warto zaznaczyć, że cała operacja usunięcia DPF wykonywana jest w taki sposób, że po wszystkim oglądając samochód od spodu nie widać różnicy. Co ważne, w tym aucie katalizator pozostaje na swoim miejscu. Dzięki temu nie ma żadnych problemów na corocznym przeglądzie technicznym.